Referenssit

ASIAKASKERTOMUKSIA

”Enää emme ole pelkästään operattoreiden tiedon varassa”

Ennen Alekstraa olimme täysin operaattorin tiedon varassa ja saatoimme vain luottaa operaattorin sanaan, että sopimuksemme on edullinen. Nyt Alekstran benchmarking-raportin avulla tiedän jatkuvasti, että maksamamme hinta matkaviestinnästä on oikealla tasolla siihen nähden mitä muut meidän kokoluokkaan kuuluvat yritykset keskimäärin Suomessa maksavat. Alekstran apu operaattoreiden kilpailutuksessa toikin merkittävän kustannushyödyn, joka on nyt myös helppo todentaa käytännössä.

Alekstran optimointipalvelun ansiosta tiedän myös, että koko yrityksemme liittymäkanta on jatkuvasti optimoitu käyttämään oikeita palveluja. Itse asiassa vaikka 3G-datan käyttömäärämme on viime vuodet ollut jatkuvassa kasvussa muun muassa älypuhelinten käytön myötä, on puhelinlaskumme loppusumma silti trendinomaisesti laskenut.

Suurin muutos on kuitenkin ollut käytännön työssä. Ennen sain kuukausittain ison nipun puhelinlaskuja läpikäytäväksi, mikä oli puuduttavaa rutiinityötä. Alekstran palvelun avulla laskun tarkastukseen käyttämäni työaika on vähentynyt merkittävästi, ymmärrys yrityksen puhelinlaskun koostumuksesta selkeytynyt ja kontrolli kokonaisuudesta parantunut.  Kaiken lisäksi matkaviestintäpalveluiden käyttötrendien ja niiden kustannusvaikutusten näkeminen graafisessa muodossa helpottaa valtavasti budjetointia ja ohjaa keskittymään oleellisiin asioihin puhelinpolitiikan ylläpitämisessä ja loppukäyttäjien ohjeistamisessa.

Ennen Alekstran palvelujen käyttöönottoa pohdin, että voiko Alekstra tosiaan lunastaa kaikki antamansa lupaukset. Nyt reilun vuoden yhteistyön jälkeen voin todeta, että kaikki lupaukset on tosiaan täytetty. Alekstran palveluiden käyttöönotto on antanut minulle mielenrauhan siitä, että voin nyt hyvällä omatunnolla hyväksyä yrityksemme – nyt aiempaa selkeästi edullisemmat – puhelinlaskut!


Markus Björklund, ICT System Specialist
McDonald’s Oy

”Voimme nyt luottaa puhelinasioiden olevan kunnossa”

Yrityksessämme on  pitkään ollut suuri tarve Alekstran kaltaiselle palveluntarjoajalle,  koska kaikki puhelimiin liittyvät asiat ovat vieneet liian paljon  aikaamme. Olemme  yleensä  jättäneet erilaisten telekonsulttien ehdotukset huomiotta,  koska mielestämme operaattoreiden tulisi palveluntarjoajana itse vastata palvelunsa sujuvuudesta. Kuultuamme Alekstran tarjonnasta, ymmärsimme , että kyseessä ei olekaan ns. perinteinen telekonsultti, vaan kysymys onkin aivan uudenlaisesta palvelumallista, jollaista markkinoilta ei ole aiemmin saanut.

Alekstralta olemme saaneet  juuri niitä ratkaisuja, joita operaattori ei ole kyennyt meille toimittamaan tai joiden kanssa meillä on ollut ongelmia. Nyt näemme helposti kaiken tarvitsemamme tiedon puhelinkuluista ja jatkotoimenpiteitä edellyttävät poikkeamat puhelinpolitiikastamme. Tämän lisäksi Alekstran palveluhenkilökunta on osoittautunut  ammattitaitoiseksi ja ennen kaikkea proaktiiviseksi. Heiltä saa hyviä ehdotuksia kulujen alentamiseksi ja toimintojen tehostamiseksi. On myös mukava todeta, että koskaan ei ole tarvinnut perään kysellä, koska  sovitut asiat on aina hoidettu ripeästi.

Puhelinliittymien ja laskujen hallinnoiminen ei ole meidän ydinliiketoimintaamme, joten mahdollisimman monen asian automatisoiminen tai ulkoistaminen Alekstralle on meille  helpotus. Jatkossa odotammekin Alekstran olevan yhä suuremmassa roolissa, koska  haluamme luottaa siihen, että operaattorin puhelinlaskutus toimii niin, kuin sen pitäisi. Kahden vuoden toimivan ja hyvän kumppanuuden perusteella voin  suositella Alekstran joustavaa palvelua.


Pertti Purovesi
Rahoitusjohtaja, Rakennusosakeyhtiö Hartela