OPTIMOINTI

Älykäs puhelinlasku pitää matkaviestintäsi kulut mahdollisimman alhaisena – automaattisesti.

Älykäs Puhelinlasku –palvelussa organisaatiosi jokaisen matkapuhelinliittymän käyttöä profiloidaan jatkuvasti ja kustannustehokkaimmat liittymäpaketit kytketään käyttöön kullekin käyttäjälle automaattisesti. Tätä kutsutaan optimoinniksi.

Keskimäärin optimointi leikkaa matkaviestinnän kuluja -20% välittömästi.

Älykäs Puhelinlasku –palvelun asiakkaana automaattinen optimointi on käytössäsi jatkuvana palveluna. Voit luottaa, että organisaatiosi koko liittymäkanta käyttää aina optimaalisia liittymäpalveluja.

Vaikka operaattorit päivittävät jatkuvasti hinnoittelumallejaan ja tuotteitaan, organisaatiosi palkkaa uutta henkilökuntaa ja otatte käyttöön uusia mobiilipäätelaitteita, Älykäs Puhelinlasku pitää puhelinlaskut kurissa. Optimointi myös minimoi  riskin odottamattomista puhelinkuluista käyttäjien muuttaessa puhelinkäyttäytymistään yhtäkkiä.

Säästyt myös maksamasta käyttämättömistä palveluista ja liittymistä, joita on tyypillisessä organisaatiossa 10% liittymäkannasta.  

Optimointi tarkoittaa prosessia, jossa valitaan kuhunkin liittymään kustannustehokkaimmat tuotteet ja palvelut operaattorin koko tarjolla olevasta tuotevalikoimasta liittymän kulloiseenkin todelliseen käyttöön perustuen. Alekstran optimointi kattaa kotimaan puhelut, kotimaan sms’t, kotimaan tiedonsiirron sekä roaming puhelin- ja dataliikenteen.

Optimaalinen tuotevalikoima jokaiseen liittymään valitaan asiakasorganisaation käyttämän operaattorin tuotevalikoimasta – siten optimointi voidaan suorittaa nopeasti ja helposti ilman, että operaattorisopimuksia tarvitsee neuvotella uudelleen.

Jokainen liittymä tulee myös optimoida uudelleen operaattorisopimuksen päivittämisen jälkeen. Yksilöllisesti optimoidut pakettituotteet ja –palvelut ovat merkittävästi edullisempia kuin operaattorin tarjoama kiinteä, samat suorat hinnat kaikille liittymille -hinnoittelu.

Optimoinnin täyttä hyötyä ei voi kuitenkaan saavuttaa ilman älykkään optimointiohjelmiston apua. Manuaalinen prosessi on yksinkertaisesti liian hidas, epäluotettava, aikaavievä ja kallis. Tuhansien liittymien kuukausittainen analysointi ja satojen operaattorituotteiden ylläpito tietokannassa vaatii suurta laskentatehoa sekä tehokkaita optimointialgoritmejä.

Alekstran Ratemizer™ ohjelmisto analysoi joka kuukausi yli 100.000 yritysliittymää. Jokainen liittymä analysoidaan yksilöllisesti, jotta havaitaan muutokset käyttäjän puhelinkäytössä tai operaattorin hinnoittelumalleissa. Kun Ratemizer™ ohjelmisto löytää käyttäjälle tehokkaamaan palvelupaketin, liittymä päivitetään automaattisesti. Tämä muutos alkaa säästämään rahaa välittömästi, minkä todisteena on alentunut puhelinlasku jo heti seuraavassa kuussa.