Laskuntarkastus

Älykäs puhelinlasku on aina oikein.

Laskuntarkastus on keskeinen osa Älykäs Puhelinlasku –palvelua. Alekstran Ratemizer™ ohjelmisto laskee toteutuneen liikenteen oikean kustannuksen ja vertaa sitä operaattorin lähettämään puhelinlaskuun. Ratemizer™ huomaa heti mahdolliset virheet ja hälyttää ylilaskutuksen sattuessa – ja varmistaa, että nuo virheet myös hyvitetään puhelinlaskussa.

Aberdeen Groupin mukaan laskutusvirheet edustavat noin 12%:a laskun kokonaiskustannuksista. Gartner arvioi virhekustannusten olevan jopa vielä korkeampia, 19-20%:n luokkaa. Mikä tuo luku sitten sinun organisaatiosi kohdalla onkaan tänään, Alekstran Älykäs Puhelinlasku varmistaa, että jatkossa tämä virheluku on pyöreä nolla.

Alekstran Ratemizer™ kykenee myös analysoimaan menneitä puhelinlaskuja. Siten, jopa vanhat aiemmin havaitsematta jääneet virheet voidaan tuoda päivänvaloon ja korjata. Suurin yksittäinen operaattorin laskutusvirhe, jonka Ratemizer™ löysi asiakkaaltamme, oli kumuloinut lähes €700.000 ylilaskutuksen viiden vuoden aikana.

Ratemizer™ ottaa operaattorin laskutusdatan ja analysoi mitä yksikkökustannuksia laskussa on sovellettu. Koko puhelinlasku rakennetaan lähtötekijöistään käyttäen hyväksi asiakasorganisaation operattorisopimuksen hintatietoja sekä operaattorin laskutusdataa.

Uudelleenrakennettua puhelinlaskua vertaillaan rivi riviltä operaattorin lähettämään puhelinlaskuun. Mahdolliset erot hälyttävät Alekstran analyytikon, joka analysoi virheen lähteen ja varmistaa, että Alekstran Älykäs Puhelinlasku on aina oikein. Mikäli on syytä olettaa virheen olleen toistuva, myös aikaisemmat puhelinlaskut tarkastetaan.

Kaikki löydetyt virheet käydään läpi operaattorin kanssa ja korjataan. Ylilaskutus hyvitetään takaisin asiakkaalle.